Een prachtige stem, een aantal briljante hoogtepunten en bijtende noodzaak; Vierveijzer gaat een grote toekomst tegemoet

- Theaterkrant

Elke zong eerder dan ze praatte. Na het avondeten liep ze consequent naar de boekenkast in het hoekje bij het bureau en toverde ze haar favoriete liedjesboeken tevoorschijn. Zo kroop ze bij haar moeder op schoot, die op haar beurt enkel de bladzijden hoefde om te slaan, zodat haar dochter aan de hand van het plaatje precies wist welk liedje er kwam en luidkeels de eerste noten van 'in Holland staat een huis' door de kamer schalde. Het was dan ook geen verrassing dat ze, na de blokfluitlessen, haar eerste gitaar, vele cultuurevenementen op de middelbare school en een groot misverstand dat leidde tot een communicatiediploma, ging studeren aan de Koningstheateracademie in Den Bosch waar ze in 2014 vol lof afstudeerde.

In 2015 behaalde ze de finale van het Amsterdams Kleinkunstfestival en werd bestempeld als een 'Jaloersmakend talent'. Het Parool schreef over haar:
"Haar liedjes bevatten prachtige, haast literaire teksten. Blauwdruk, waarin ze zingt over een beknellend gezinsleven en het zichzelf losweken van haar ouders, is waarschijnlijk het mooiste wat het Amsterdams Kleinkunst Festival dit jaar te bieden had." Van 2016 tot en met 2018 speelde ze haar ode aan Maarten van Roozendaal - Om te janken zo mooi - die in verschillende recensies werd bekroond met vier sterren. Na deze bijzondere tour, onder de liefdevolle en gevoelige muzikale begeleiding van Michiel Wetzer aan de vleugel, maakte ze ZONDER GENADE, haar eerste avondvullende voorstelling vol eigen werk. Schurend en bol van de bijtende noodzaak.

2019 - STIJGEND APPLAUS STIPENDIUM VOOR LUCHT
Op voordracht van de VSCD jury van de cabaretprijzen, is het STIJGEND APPLAUS STIPENDIUM 2019 toegewezen aan Elke en haar komende productie; LUCHT. Een diepgaand, bloedeerlijk, donker en opzwepend muzikaal programma waarin geen muziekstijl wordt geschuwd; van duistere elektronica, tot een country-western achtige vibe, dan weer alleen een vunzige donkere bas, afgewisseld door een bloedmooi verstild theaterlied; een zoektocht naar de uithoeken van het Nederlandse lied en alle emoties die daarbij horen, zonder concessies te doen aan de kaders van de kleinkunst.