Een prachtige stem, een aantal briljante hoogtepunten en bijtende noodzaak; Vierveijzer gaat een grote toekomst tegemoet

- Theaterkrant

Elke zong eerder dan ze praatte. Na het avondeten liep ze consequent naar de boekenkast in het hoekje bij het bureau en toverde ze haar favoriete liedjesboeken tevoorschijn. Zo kroop ze bij haar moeder op schoot, die op haar beurt enkel de bladzijden hoefde om te slaan, zodat haar dochter aan de hand van het plaatje precies wist welk liedje er kwam en luidkeels de eerste noten van 'in Holland staat een huis' door de kamer schalde. Het was dan ook geen verrassing dat ze, na de blokfluitlessen, haar eerste gitaar, vele cultuurevenementen op de middelbare school en een groot misverstand dat leidde tot een communicatiediploma, ging studeren aan de Koningstheateracademie in Den Bosch waar ze in 2014 vol lof afstudeerde.

In 2015 behaalde ze de finale van het Amsterdams Kleinkunstfestival en werd bestempeld als een 'Jaloersmakend talent'. Het Parool schreef over haar:
"Haar liedjes bevatten prachtige, haast literaire teksten. Blauwdruk, waarin ze zingt over een beknellend gezinsleven en het zichzelf losweken van haar ouders, is waarschijnlijk het mooiste wat het Amsterdams Kleinkunst Festival dit jaar te bieden had."

U kent haar van haar ode aan Maarten van Roozendaal - Om te janken zo mooi - die in verschillende recensies werd bekroond met vier sterren. Na deze bijzondere tour, onder de liefdevolle en gevoelige muzikale begeleiding van Michiel Wetzer aan de vleugel, is het tijd voor eigen werk. 
ZONDER GENADE - een muzikaal programma over de vragen die de wereld ons voorschotelt en waarin Elke zoekt naar een antwoord op hoe ze zich tot die wereld wil verhouden - is haar eerste avondvullende voorstelling van eigen hand. Een avond vol bloedmooie liedjes, die altijd ergens schuren óf juist onverwacht troostend zijn.